sobota, 10 grudnia 2011

Sportowy przegląd filmowy – czyli jak miasta gospodarze promują się przed Euro2012

 
Organizacja Euro2012 to dla Polski i Ukrainy szansa na zaprezentowanie się światu z jak najlepszej strony. Zanim jednak kibice z innych państw zawitają w nasze progi, należy ich nieco zachęcić i pokazać czego mogą się spodziewać. No właśnie, czego?

1. Warszawa

Tu według większości internautów mogą spodziewać się panów goniących za paniami, przeskakujących przy tym z jednego brzegu rzeki na drugi i skaczących po wieżowcach (parkour?). A to wszystko za sprawą niefortunnego filmiku promocyjnego.


O tym spocie napisano już wiele. Przeczytajcie:
ocena marketingowców: Marketing przy Kawie – tutaj
opinie internautów: TVN Warszawa – tutaj
głos pani prezydent Hanny Gronkiewicz-Waltz - tutaj

Ale jak tłumaczy scenarzysta – wina nie leży po jego stronie a po stronie produkcji (tutaj).

Mój komentarz? Science fiction w złym guście.


2. Poznań 

Spodziewajcie się nowoczesnego miasta i świetnej zabawy. To zdaje się komunikować filmik promujący Poznań.


Spot dynamiczny, nieco „amerykański”. Nie pokazuje zbyt dużo miasta, nie nawiązuje do sportu (poza widokiem stadionu w pierwszym i ostatnim ujęciu), stawia na emocje. I zbiera znacznie lepsze recenzje niż kreacja poprzednia.

3. Wrocław

Plac budowy, odliczanie do Euro, mała wycieczka po mieście, chłopak żonglujący futbolówką. Impreza w klubie, samolot, plac budowy i starówka. A na koniec ciekawe hasło.


No właśnie - czyżby slogan „Budujemy w rytmie miasta” miało być zapowiedzią, że kibice zastaną we Wrocławiu plac budowy, bo nie zdążyliśmy przed Euro?

Co mają wspólnego wszystkie powyższe spoty? Że po ich obejrzeniu nasuwa się pytanie - a gdzie jest piłka nożna?


Obejrzeć możemy również filmiki promujące Polskę przed Euro. Poniżej jeden z nich.

Move Your Imagination

Półtorej minuty nie dzieje się nic, a potem zaczyna się budowa stadionu. Nie wiem jak Waszą, ale moją wyobraźnię słabo to pobudza.

Warto też zerknąć na spot przedstawiający wszystkich gospodarzy Euro2012, a pokazany w czasie losowania grup w Kijowie. Piękne obrazki z każdego miasta, czyli nihil novi


A na deser mała parodia.


I od razu lepiej się ogląda!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz