czwartek, 10 stycznia 2013

Gdy sponsor przesadza


Wczoraj wypowiedziałam się krótko dla portalu natemat.pl. Kwestia tyczyła się Orlenu, który został wyróżniony tytułem Sponsor Roku w czasie Gali Mistrzów Sportu. Rozmowa na ten temat zmusiła mnie do zastanowienia się, czy i kiedy można stwierdzić - "ten sponsor zbyt mocno angażuje się w sport". Chociaż lepszym słowem byłoby "ingeruje". Rzecz jednak nie będzie o Orlenie (moje zdanie możecie poznać tu), a o firmie TAURON Polska Energia.

TAURON Polska Energia sponsorem tytularnym PLK jest od marca 2010 roku. Prawie 3 lata to wcale nie tak długo (biorąc pod uwagę fakt, że aby sponsoring odniósł sukces musi być długoterminowy), ale też nie na tyle krótko, żeby się czegoś nie nauczyć. A mam wrażenie, że Tauron uczy się niewiele.


Myślę, że zamiast eseju wystarczająco wymowne będą grafiki z krótkim komentarzem.



Billboard promujący sezon 2011/2012. Grafika nudna, jak ktoś się nie przyjrzy, łatwo może dojść do wniosku, że to kolejna kreacja promująca firmę. Napis TAURON jest bowiem przytłaczająco wielki.



I do tego ta lokalizacja...

Billboard promujący kolejny sezon. Widać postęp. TAURON mniejszy i już nie w centrum reklamy. Ale - skoro w jednym miejscu ustępujemy, w innym nie ma mowy - co się da ma być różowe. Nie to, żebym miała jakieś uprzedzenia do kolorów... No ale chwila - to męska liga, a różowy wybitnie męskim kolorem nie jest. Czy się mylę?

Skoro o różu mowa - idźmy dalej.


Strona plk.pl. Swoją drogą czekam, kiedy sponsor wymusi zmianę domeny. 
Też różowo, nagłówki różowe, czcionka leadu w newsach także.



Twitter.

Facebook. Na uwagę zasługuje niezwykle twarzowa grafika profilowa. TAURON, TAURON. Widzę zmarnowaną przestrzeń - jeszcze jeden TAURON by się wcisnął.

I nie to, że zawodnicy w różowych strojach pokazują się tylko na plakacie. W takich też zdarzy im się grać - zdjęcie z meczu gwiazd 2012.

A to "taka tam" różowa zapowiedź kolejki.


Kończę, bo bolą mnie oczy. :)





10 komentarzy:

  1. Nie przejmuj się, PLK jest na tak samo niskim poziomie jak ta reklama;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Podoba mi się Twoje podejście do tematu. Ja ostatnio czytałem ciekawy artykuł na temat korzyści z marketingu internetowego https://push-ad.com/pl/blog/jakie-korzysci-niosa-dzialania-z-obszaru-marketingu-internetowego/ - o wielu rzeczach nie miałem nawet pojęcia. Jak widać, człowiek uczy się całe życie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ej, szkoda adresu, jak nic nie publikujecie. Przy okazji polecam swój serwis - prace z marketingu. Warto zajrzeć!

    OdpowiedzUsuń
  4. Polecamy dobre blogi naukowe:
    1) prace licencjackie - pomoc przy pisaniu.
    2) prace z ekologii - dobre i sprawdzone.
    3) prace z marketingu - właśnie teraz robimy marketing, więc doceńcie nasz wysiłek i kliknijcie w ten link.
    4) pisanie analiz - przez fachowców.
    5) prace o podatkach - bardzo różne tematy.
    6) prace o religiach - z przymróżeniem oka.
    7) pisanie prac z prawa - przez dobrego prawnika.
    8) prace o Śląsku - ciężko dostępne.
    9) pisanie prac za półdarmo - nie wiemy, czy to dobry pomysł, ale może ktoś będzie zainteresowany.
    10) prace z zzl - to na koniec tej przydługiej listy. Zastanów się.

    OdpowiedzUsuń
  5. Z tego artykułu naprawdę można się dowiedzieć bardzo dużo. Bardzo dobrze zrobiłem że tutaj wszedłem.

    OdpowiedzUsuń
  6. No niestety takie są realia i jak sponsor bardzo dużo zapłaci to ma bardzo duże wymagania.

    OdpowiedzUsuń
  7. Pozycjonowanie Bydgoszcz to proces, który wymaga systematycznej pracy i dedykacji. Dla firm lokalnych, pozycjonowanie strony w Google jest często najskuteczniejszą metodą przyciągnięcia nowych klientów. Realizując skuteczne strategie SEO, firmy nie tylko zwiększają swoją widoczność w internecie, ale także budują solidne fundamenty dla długoterminowego sukcesu w środowisku cyfrowym. Wpływa to nie tylko na wzrost organicznego ruchu na stronie, ale także na poprawę konwersji i zwiększenie sprzedaży. Dlatego tak ważne jest, aby działania pozycjonujące były przemyślane i dost





    OdpowiedzUsuń